Sirova hrana

fresh-pressed-juices-1920x1080.jpg

Obzirom da se danas jako puno piše o sirovoj hrani i jako je popularno živjeti na salatama i svježem voću, voljela bih se osvrnti na tu temu s ayurvedskog stanovišta.

Naime, ayurveda je nastala prije više od 5000 godina na prostoru tropskog pojasa indijskog potkontinenta. Tamo su temperature uglavnom iznad 25 stupnjeva, a sežu i preko 40-ak stupnjeva.

Hrana se jako brzo kvari, osobito meso i bitno je da spremite hranu čim prije – tim bolje. Budući da Agni = probavna vatra radi puno bolje jer nam je toplije na takvoj klimi, sirova hrana, lagana i hrskava je dobra opcija. Radi vrućine i brze kvarljivosti, hrana treba biti što jednostavnija i treba nas „hladiti“, a ne zagrijavati. Stoga je upotreba voća, povrća i sirove hrane poželjnija ljeti nego zimi.

Sirova hrana (time mislim da povrće i voće) ima nekoliko svojstava:

  • Hladi tijelo
  • Brza je za probaviti, ali treba dosta probavnih sokova pri procesu probave
  • Vlaknasta je pa time pomaže procesu probave i eliminaciji stolice
  • Postoji mogućnost usporavanja metabolizma, ako su preslatkog okusa

Povrtni, GORKI sokovi:

  • Hlade tijelo
  • Stimulirajući su i čiste crijeva, ali samo ako su gorkog okusa

Voćni, SLATKI sokovi:

  • Hlade tijelo
  • Čiste crijeva i lagani su tonik, radi slatkog okusa koji prevladava u voću, ali ako su preslatki, slabe probavu i usporavaju metabolizam

Zeleni sokovi:

  • Hlade tijelo
  • Čiste i lagani su tonik
  • Dobri su za detoksifikaciju, ali su prejaki da bi ih se pilo svaki dan
  • Jedino za jake Kapha tipove ili poremećaje se mogu koristiti na dnevnoj bazi, ali ne predugo

Kao što sam navela, sve varijante „smoothija“, bilo povrtnih ili voćnih hlade tijelo i stoga je najbolje tu i tamo ih popiti tokom vrućih mjeseci. Oni NISU NAMIJENJENI za svakodnevnu upotrebu, osobito ne tokom jeseni i zime u našem podneblju jer će usporavati metabolizam, osobito ako ste i fizički neaktivni.

VAŽNO:

  • NIKADA ne miješati voće i povrće u sok
  • Ne miješati sirovu hranu sa mliječnim proizvodima (mlijeko, jogurt, sladoled i sl.)
  • NE živjeti na sirovoj hrani ako ste u podneblju u kojem temperature padaju ispod 18 stupnjeva Celzijusa (dugoročno ćete biti jako bolesni)
  • Sirova hrana je najbolja kao probavni stimulans UZ KUHANI OBROK, osobito za ručak
  • Izbjegavajte sirovu hranu navečer ako niste gladni/imate problema ako se najedete navečer/napuhnuti ste i sl.

 

By |2017-07-13T19:47:23+00:00srpanj 13th, 2017|Dnevne rutine - tips&tricks, Recepti, Savjeti i terapije|0 Comments

Ostavite poruku

Pin It on Pinterest

Share This