Tahini namaz

Sigurno ste čuli za tahini. On je vrlo zdrava i nutritivna kompozicija sezama i ulja. Budući da zdrave delicije znaju biti skupe i dvoumite se bi li probali i kupili namaz ili ne, možda vam se dopadne ako ga sami napravite.

Naime, sezam je jedan od orašastih plodova koji su bogati zdravim uljima i masnim kiselinama, a čini osnovni sastojak tahini namaza. Kada vam je potreban zdrav, ali energetski vrlo hranjiv obrok, tahini je odlično zdravo rješenje. Možete ga namazati na kruh, samog, kombinirati ga s gheejem, medom (za slatku varijantu), svježim sirom, avokadom, čime god vam padne na pamet. Potrebno je malo i intenzivnog je, orašastog okusa.

Vata dosha, kojoj inače treba lubrikacije i ulja, smiruje se orašastim plodovima. Tahini je super varijanta za periode kada ste  u hipoglikemiji, kao popodnevni snack, doručak u kojem će biti i proteina, ali i zdravih masti. Pitta dosha, ako nema puno upala, također može uzimati tahini, a Kapha dosha povremeno, uglavnom za vrijeme ručka, kada im je probavna vatra = agni jak.

Idealan je za hladne i vjetrovite, zimske, jesenske dane, kao što je period u kojem se nalazimo. Sunce je još nisko, temperature su ispod 10 stupnjeva i vjetrovito je.

Tahini zagrijava tijelo u svom post-digestivnom efektu, lubricira tijelo i zasitan je. Sezam je tonik i djeluje revitalizirajuće za tkiva, organe i kožu. Pomaže rastu zubi, kosti i kose. Odličan je kad se osjećate iscrpljeni i pothlađeni. Sezam je najučinkovitiji kad se miješa sa uljem – sezamovim, maslinovim, suncokretovim, bučinim, gheejem i kao tahini namaz ga dobivate u najboljoj mogućoj formi za sve spomenute boljke.

Sastojci:

Sezamove sjemenke 200gsezam-u-tavi

Ulje (maslinovo, sezamovo, suncokretovo, ghee)

Sol papar, začini po želji

Postupak:

U tavici, bez ulja, na suho – prepržite sjemenke sezama. OPREZ – jako lako zagaraju i ako zagore, tahini je jestiv, ali je gorak.

Istresite prepržene sjemenke sezama u visoku posudu, dodajte malo ulja, soli, papra i začina po želji (korijander, kurkuma, kumin, asafetida, suhi đumbir) i štapnim mixerom (ili blenderom) usitnite smjesu, dok ne postane gusti namaz. Putem dolijevajte ulja, dok ne dobijete gustoću koja vama odgovara. Meni odgovara masniji tahini, koji lako mažem na kruh pa dodajem skoro 2 dcl ulja.

tahini-namaz

Izlijte u posudicu od maslaca, tupperware po izboru ili staklenku i stavite u frižider da se hladi i stisne. Možete ga držati u frižideru ili u polici.

Dobar tek!

By |2017-02-23T13:43:39+00:00veljača 23rd, 2017|Dnevne rutine - tips&tricks, Recepti, Savjeti i terapije|0 Comments

Ostavite poruku

Pin It on Pinterest

Share This